Menü

A Moleskine story: ezt le kell írnod!

Egy tudatos világmárka története

A Moleskine story

A Moleskine jegyzetfüzet a brand legismertebb terméke. A Moleskine termékei kifejlesztése előtt a célközönségét határozta meg: a mindig mozgásban lévő, technológiai vívmányokat használó modern életművész. A cég egyik alapítója később fedezte fel, hogy a 20. század nagy alkotói, olyanok, mint Henri Matisse és Ernst Hemingway is hasonló jegyzetfüzetet használtak, fényes fekete borítóval, melyek a régi igazolványtartók külsejére hasonlítanak. A Moleskine ideája ’a még megírásra váró könyv’ analógia a jegyzetfüzetek célját és értelmét adják. A termék így önkifejező eszközzé magasztosul, a kreativitás és az ötletek tárházává, amelyet mindenki a saját arcára formál.

Az ikonikus, eredeti Moleskine ’könyv’ kemény borítós, könyvjelző szalaggal, gumi pánttal, lekerekített sarkakkal (ami később az iPhone-nál is megjelent), a notesz hátuljában tároló rekesszel. Az eladási csatorna is elsődlegesen könyvesboltokra korlátozódott, a termék jellegéhez igazítva.

 

A legendás jegyzetfüzetet 1997-ben hívta újra életre egy milánói kiadó és választotta ezt a nevet. A Moleskine jegyzetfüzetek egyben voltak papírra vetett utazási naplók, útikönyvek, életrajzok és művészeti mappák, melyekből ötletek, érzések és energiák szabadulnak fel az idő múlásával.

 

A Moleskine mindig is inkább egy történet volt, ami egy termékben öltött testet, és nem fordítva. Ez teszi a noteszt egy olyan eszközzé, amellyel kifejezhetjük a személyiségünket és az egyéniséget: a kíváncsi utazóét, a kreatív gondolkodóét, vagy az elmélyült íróét.

A Moleskine piaci pozíciója és pozícionálása így kerülte el a ’papír-írószer’ kategóriát, hiszen vásárlói nem ’csak’ egy jegyzetfüzetet keresnek. A Moleskine új kategóriát teremtett a piacon, nem szállt versenybe a terméktípus már meglévő résztvevőivel.

A Moleskine és az Apple saját külön-külön piacára gyakorolt hatásában számos analógia fedezhető fel. Mindkét márka ikonikus termék design elemeket vezetett be, mindkettő bázis célközönséggel rendelkezett és bőven túlszárnyalta azt. Mindketten személyiséget, önkifejezést és jelentést tettek egy olyan termék mögé, ami korábban csak egy használati eszköz volt. Ezeknek eredményeként, mindkét brand hatalmas bevételeket ért el, szabad árazási lehetőséggel.

 

Miért szeretik a ’Start Up’-ok a Moleskine-t?

Az a jelenség, mely szerint a nem-digitális eszközök felértékelődnek a hatalmas technológiai viharban nem új. Mindannyian vadul tesszük magunkévá az új megoldásokat, amik azonban csak akkor maradnak tartós társaink, ha valóban jobb élményt nyújtanak. Növekvő támogató tábora van az elgondolásnak, hogy a papírra vetett írás (nem számítógépbe gépelt) jobban működik kognitív szinten, mind a memorizálás, mind az összefüggéseket tekintve. Napjaink digitális világában elemi érdekünk az analóg és a digitális eszközök egymást nem kizáró alkalmazása, mely a Molsekine értékét is az egekig emelte. Ahogy Philip Delves Broughton írta: ’Az iPhone és a Moleskine olyan a mai dolgozó embernek, mint a lándzsa és a pajzs a spártai harcosnak.'

 

Nem lifestyle hanem mindstyle

A Moleskine útitárs. Ha az utazás jelentésében mélyebbre ásunk a következőket találjuk: ’Az utazás gyakran a személyes változás hosszú és nehéz folyamata’. Bár egyszerűbb lenne lifestyle márkaként tekinteni rá, három alapvető értéket kell figyelembe vennünk, amitől a Moleskine mindstyle (tudatos) márkává válik:

• A lifestyle márka célja alapvetően az, hogy a saját jellegét adja át, adja rá a használóra. A Moleskine mindig is a felhasználó saját egyéniségét engedte kifejezésre juttatni.

• A lifestyle szó elsősorban esztétikai értéket képvisel, míg a Moleskine-t választók fő szempontja a kreatív és intellektuális kifejezés.

• A lifestyle márka kész terméket ad. A Moleskine egy felületet ad az önkifejezésre, személyre szabásra.

Összefoglalva, a felhasználó nem egy kész márka arcát szeretné magára húzni, hanem kialakítani sajátját.

Az Én-márka

Az Én-márka kialakítása a közösségi média felületein olyan márkákat erősítenek, melyek lehetővé teszik a saját, testre szabható megoldások kommunikálását. A felhasználók ’miérteket’ keresnek, nem termékeket. Az élmény és a tapasztalat hozzáadott értékei fontosabbak lesznek a tárgyi értékeknél: emocionális, intellektuális és gazdagsági hatásokat várunk a minket körülvevő tárgyaktól.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír