Cookie beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Általános Szerződési Feltételek

 

Általános Szerződési Feltételek

 

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a REÁLSZISZTÉMA Kereskedelmi és Tőkehasznosító Kft., (a továbbiakban „REÁLSZISZTÉMA”) által üzemeltetett www.realwebshop.hu kereskedelmi portál (a továbbiakban: „Webshop) igénybe vevője (továbbiakban „Felhasználó” vagy „Vásárló” vagy „Fogyasztó”) általi használatának feltételeit és a Webshopban történő elektronikus vásárlás általános szerződési feltételeit tartalmazza. REÁLSZISZTÉMA és Felhasználó/Vásárló/Fogyasztó a továbbiakban együttesen: „Felek”.

 

Az alábbi fogalmak a jelen ÁSZF-ben a következők szerint értelmezendők

 

REÁLSZISZTÉMA jelenti a REÁLSZISZTÉMA Kereskedelmi és Tőkehasznosító Kft. magyar gazdasági társaságot, melynek

székhelye: 2314 Halásztelek, Rákóczi Ferenc út 144.

levelezési címe: 1112 Budapest, Budaörsi út 185-195.

cégjegyzékszáma: Cg:13-09-064042

adószáma: 10241813-2-43

adatvédelmi nyilvántartási azonosítója: NAIH-72429/2014

elektronikus levelezési címe: webshop@realszisztema.hu,

telefonszáma: 06 20 484 2427;

 

Webshop: a https://www.realwebshop.hu/ oldalon található felület, amely a REÁLSZISZTÉMA által eladásra kínált árukat jeleníti meg;

Felhasználó: az a természetes személy vagy jogi személy, aki a webshop.hu oldalon regisztrál, felhasználói fiókkal rendelkezik (a továbbiakban: Saját fiók) – elfogadva ez által a realwebshop.hu Általános Szerződési Feltételeit;

Vásárló: az a Felhasználó, aki a realwebshop.hu oldalon a Saját fiókon keresztül megrendelést adott le.

Saját fiók: A Felhasználó a realwebshop.hu oldalon regisztráció útján Saját fiókot hozhat létre neve, e-mail címe, telefonszáma és jelszó megadásával. A Saját fiók menüpontokba szedve tartalmazza az Ügyfél által a regisztráció során és a megrendelése leadásakor megadott adatokat, információkat, valamint a megrendeléshez kapcsolódó rendelésszámot. A Felhasználó felelős azért, hogy az általa megadott adatok megfelelnek a valóságnak, illetve a teljesség és az időszerűség követelményének. Amennyiben az REÁLSZISZTÉMA tudomására jut, hogy a Felhasználó/Vásárló által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult a Felhasználó Saját fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve a Felhasználót a Webshop használatából kizárni.

Kosár: A Vásárló/Felhasználó Saját fiókjának az a része, ahova a Vásárló/Felhasználó elhelyezheti azokat az árukat, amelyeket meg kíván vásárolni az elhelyezés pillanatában, vagy egy későbbi időpontban. Amennyiben a Kosárba helyezett árukat Vásárló/Felhasználó a kosárba helyezés időpontjában nem kívánja megrendelni, azokat figyelemmel kísérheti a REÁLSZISZTÉMA-tól kapott Kereskedelmi Értesítéseknek köszönhetően.

Weboldal: a www.realwebshop.hu weboldalon és aloldalai alatt található online kereskedelmi áruház;

Áruk: minden olyan, a Weboldalon feltüntetett, a REÁLSZISZTÉMA által eladásra kínált áru, amely vonatkozásában a Felhasználó a Weboldalon a megrendelését leadhatja;

Eladási ár: az REÁLSZISZTÉMA által eladásra kínált áru tényleges eladási ára, az áru vételára, beleértve az ÁFA-t és további esetleges adókat;

Szerződés: A REÁLSZISZTÉMA és a Vásárló között a Weboldalon megjelenített áruk értékesítése/megvásárlása tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, a REÁLSZISZTÉMA és a Vásárló egyidejű fizikai jelenléte nélkül jön létre. A szerződéskötés nyelve: magyar.  A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A jelen Általános Szerződési Feltételekben és az Adatvédelmi Szabályzatban foglaltak el nem fogadása esetén a Felhasználó/Vásárló és a REÁLSZISZTÉMA között szerződéses jogviszony nem jön létre.

Tartalom:

– minden olyan adat és/vagy információ (beleértve kép, ábra, logó, grafikai elem, videó, fájl, szöveg, dizájn), amely a Weboldalon látható és hozzáférhető;

 – minden olyan e-mail és/vagy egyéb üzenet által tartalmazott adat és/vagy információ, amelyet a REÁLSZISZTÉMA a Vásárlóinak elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küld;

– a REÁLSZISZTÉMA-val partneri kapcsolatban álló harmadik félre, valamint az általa nyújtott szolgáltatásra (különösen, de nem kizárólagosan: futárszolgálat) vonatkozó adatok, információk, árak;

Hírlevél: elektronikus úton (jellemzően e-mail, SMS útján) a REÁLSZISZTÉMA által a hírlevél-szolgáltatásra feliratkozott Felhasználóknak időszakosan küldött kereskedelmi üzenet, kommunikáció, amely a realwebshop.hu oldalt
érintő változásokról/újdonságokról, a Webshopban megjelenített árukról és/vagy a REÁLSZISZTÉMA által adott időszakban szervezett/vállalt promóciókról, kedvezményekről tájékoztat és nyújt információt;

Megrendelés: a Vásárló Weboldalon található egy vagy több áru vonatkozásában vételi ajánlatot tesz a REÁLSZISZTÉMA-nak, amelyet az REÁLSZISZTÉMA e-mail útján küldött visszaigazolásban elfogad vagy elutasít; a Vásárló a Megrendelés teljesítéséig jogosult a Szerződést módosítani, illetve törölni a Saját Fiókján keresztül – a Kosárba helyezett árulistáról az áru megnevezése és képe mellett feltüntetett „törlés” gomb segítségével bármikor törölheti;

Kosárérték: egy Megrendelésben a REÁLSZISZTÉMA-tól megrendelni kívánt áruk vételárának (Eladási árának) összege, csökkentve a Vásárló által felhasznált/igénybe vett kedvezménykupon és/vagy vásárlási utalvány értékével, azaz a Vásárló által a Megrendelés leadását követően a REÁLSZISZTÉMA részére fizetendő végösszeg;

Értékelés: Ügyfél által valamely áruról írt, a árulapon megjelenített vélemény;

Kereskedelmi Értesítés: minden olyan, elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küldött értesítés (például: e-mail, sms, mobile értesítés, web értesítés stb.), amely általános és tematikus információt tartalmaz a korábban vásárolt árukhoz hasonló, vagy azokat kiegészítő árukról; egyéb ajánlatokról és promóciókról; illetve piac- és közvélemény kutatások eredményeiről; információt nyújt azokról az árukról, amelyeket a Vásárló a „Saját fiók/Kosár” szekcióban helyez el.

Futárszolgálat: a Megrendelő választása szerint az áru kiszállítására igénybe vehet futárszolgálatot, aki gazdaságilag elkülönül a Webáruháztól, és ezen tevékenységért a REÁLSZISZTÉMÁT díj illeti meg a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározottak szerint.

Tárhely-szolgáltató: ShopRenter Kft. (székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304., e-mail címe: info@shoprenter.hu, weboldala: www.shoprenter.hu)

 

1. Az elektronikus vásárlással kapcsolatos főbb információk

1.1. Az elektronikus vásárlások során megkötésre kerülő szerződések nyelve a magyar. Az elektronikus úton megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A rendelés adatait, a létrejött szerződést a REÁLSZISZTÉMA iktatja, azok utólag visszakereshetőek.

1.2. A Webshopban az áruk kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, ez csupán felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot a jelen szerződés szerint a Vásárló teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát a REÁLSZISZTÉMA felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor a Vásárló ajánlatát az ajánlat (rendelés) beérkezéséről szóló üzenetet követően a REÁLSZISZTÉMA visszaigazolja.

1.3. Amennyiben technikai okok miatt téves ár vagy már nem kapható áru jelenik meg a Webshopban, illetve, ha nem áll rendelkezésre a megrendelt mennyiség valamely áruból, akkor a REÁLSZISZTÉMA egyeztetés végett telefonon, vagy e-mail-ben haladéktalanul megkeresi a Vásárlót. Az ilyen megrendelések csak a Vásárlóval történt egyeztetés után és a Vásárló beleegyezésével érvényesek. Természetesen a REÁLSZISZTÉMA arra törekszik, hogy az áruadatok pontosak legyenek, az esetleges hibákat pedig folyamatosan javítja.

1.4. A Webshopban megvásárolható áruk árai magyar forintban értendők és a törvényes mértékű általános forgalmi adót tartalmazzák. A Webshopban található árak a Webshopban leadott rendelésekre érvényesek. Az árak és a megjelenített áruk az egyes üzletekben eltérhetnek a Webshopban látott adatoktól.

1.5. Az áruk vételára minden esetben 1 darab (néhány árunál 1 pár) árura vonatkozik. A Webshopban közzétett különböző akciók csak a Webshopban – kizárólag az akció időtartama alatt – történő rendelés feladása esetén érvényesek, a REÁLSZISZTÉMA üzleteiben történő vásárlásokra csak külön kikötés esetén vonatkoznak.

1.6. A Webshophoz kötődő promóciók (pl. online akciós időszakok, kuponkedvezmények, stb.) szintén csak a Webshopban való rendelés feladása esetén érvényesek, a bolti vásárlásoknál nem feltétlenül érhetők el. Ugyanakkor az üzletekben futó promóciók (pl. akciós időszakok, kuponkedvezmények, stb.) sem érvényesek a Webshopban leadott rendelésekre, így a boltban történő személyes átvétel esetén is a Webshopban a rendeléskor leadott ár érvényes, amely a visszaigazoláson szerepel.

 

2. A megrendelés leadása

 

2.1. A megrendelések leadása a realwebshop.hu internetes áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a REÁLSZISZTÉMA nem fogad el.

2.2. A Webshopban történő vásárlásnak feltétele az érvényes regisztráció a név, e-mail cím, telefonszám és jelszó megadásával. A regisztrációra a vásárlás megerősítésekor is van lehetősége a Felhasználónak.

A regisztráció megtörténte után a Vásárló a regisztrációkor megadott e-mail címével és jelszavával bármikor beléphet a Webshopba, az adatait módosíthatja, és újra rögzítheti. A REÁLSZISZTÉMA a Felhasználó adatait eltárolja. Az adatok kezelése zártan, az Adatvédelmi Nyilatkozatban leírtak szerint történik.

2.3. A Webshopban a Vásárló elektronikus úton úgy adhat le megrendelést, hogy a kiválasztott áru(ka)et a kosárba helyezi, megadja a megrendelés teljesítéséhez szükséges szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválasztja a fizetési és az átvételi módot. Az áru(k) kosárba helyezése nem jelenti a megrendelés véglegesítését.

2.4. A Vásárló a jelen ÁSZF elfogadását követően a Megrendelés gombra kattintva véglegesítheti a megrendelését (ajánlatát).

2.5. A Megrendelés véglegesítésével a Vásárló kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek, és kifejezetten hozzájárul, hogy azokat a REÁLSZISZTÉMA a megrendelés teljesítése céljából felhasználja, kezelje, különösen, hogy szükség esetén, a REÁLSZISZTÉMA felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. A megrendelés véglegesítésével a Vásárló vállalja, hogy az általa megjelölt fizetési módon a megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek elmaradása esetén a megrendelés teljesítését a REÁLSZISZTÉMA megtagadhatja.

(A rendelés folyamatát a www.webshop.hu oldalon elérhető „Vásárlási feltételek” című dokumentum tartalmazza: https://www.realwebshop.hu/vasarlasi_feltetelek_5)

2.6. Vásárló a megrendelés teljesítéséig jogosult a szerződést módosítani, illetve törölni a saját fiókján keresztül – a kosárba helyezett árulistáról az áru megnevezése és képe mellett feltüntetett „törlés” gomb segítségével azokat bármikor törölheti.

2.7. A Vásárlónak a Webshop felületén lehetősége van feliratkozni a REÁLSZISZTÉMA hírlevelére is a jelölőnégyzet kipipálásával. A Vásárló ezen külön kifejezett hozzájárulását követően a Realwebshop hírlevelet küldhet részére az aktuális akciókról, újdonságokról és stílustippekről.

 

3. Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte

 

3.1. A megrendelés leadása után a Vásárlóhoz e-mail útján érkezett automatikus rendszerüzenet a megrendelés rögzítéséről tájékoztató jellegű, és nem jelenti a megrendelés REÁLSZISZTÉMA általi visszaigazolását (első rendszerüzenet).

A REÁLSZISZTÉMA és a Vásárló közötti szerződés akkor jön létre - akkor válik a Vásárló által tett ajánlat REÁLSZISZTÉMA által elfogadottá -, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja a REÁLSZISZTÉMA-tól a Megrendelés elfogadásáról vagy elutasításáról szóló visszaigazolást. Az elfogadásról szóló értesítés magában foglalja a Vásárló által megrendelt áruknak a futárszolgálat részére való átadásáról és a szállítás várható idejéről szóló értesítést is.

Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az Ügyfélhez nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a REÁLSZISZTÉMA-hoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

3.2. Az online fizetések (online bankkártyás fizetés vagy banki átutalás) esetében a REÁLSZISZTÉMA nem felel a Vásárlónál felmerülő bármely olyan többletköltségért, amely a Vásárló által választott fizetési módtól, vagy a Vásárló kártyakibocsátó bankjától függ (különösen, de nem kizárólagosan devizaárfolyam, egyéb költségek). A Vásárló felelős a kiválasztott fizetési mód kiválasztásából eredő következményekért.

3.3. A REÁLSZISZTÉMA fenntartja a jogot, hogy a Vásárló által leadott megrendelést elutasítsa. REÁLSZISZTÉMA kiskereskedelmi értékesítést végez, ezért fenntartja a jogot, hogy a megrendelésben szereplő áruk mennyiségéből – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Különösen, amennyiben a megrendelés kampány során történik. Erről a REÁLSZISZTÉMA a Vásárlót e-mailben vagy telefonon értesíti. Ilyen esetben a REÁLSZISZTÉMA a Vásárló által már kifizetett, azonban az REÁLSZISZTÉMA által vissza nem igazolt áruk eladási árát a Vásárló részére visszatéríti.

3.4. A REÁLSZISZTÉMA az eladási ár visszafizetését az alábbi módokon vállalja:

- Ha a Vásárló a megrendelést online bankkártyás fizetéssel egyenlítette ki, úgy a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre a REÁLSZISZTÉMA – az online fizetést biztosító partneréhez intézett – kérelmére;

- Ha a Vásárló a megrendelést banki átutalással egyenlítette ki, úgy az eladási ár visszatérítése a Vásárló által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg;

- Ha a Vásárló a megrendelést utánvétellel egyenlítette ki, és nem járul hozzá az eladási ár Vásárló által megadott bankszámlára történő banki átutalás formájában történő visszatérítéséhez, akkor az Eladási ár visszatérítése postai úton történik.

3.5. A REÁLSZISZTÉMA az eladási ár visszatérítését visszatarthatja addig az időpontig, ameddig a megrendelt áru visszajuttatása részére nem történik meg. A Vásárló köteles haladéktalanul (de legkésőbb a bejelentést követő 14 napon belül) intézkedni az elállásról szóló bejelentését követően az áru visszajuttatásáról a REÁLSZISZTÉMA részére.

3.6. Ha a REÁLSZISZTÉMA a Vásárló által megrendelt áru(k) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.

3.7. A REÁLSZISZTÉMA – a Vásárló egyidejű értesítése mellett jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, az alábbi esetekben:

-       amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és a kártyát kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi;

-       amennyiben a Vásárló online fizetési módot jelölt meg, és az online fizetést biztosító partner nem tudja érvényesíteni a tranzakciót;

-       ha Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését;

3.8. Amennyiben a REÁLSZISZTÉMA minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. az áru közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a REÁLSZISZTÉMA nem köteles az árut hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Vásárlót ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

3.9. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadók.

 

4. Szállítás

 

4.1. A REÁLSZISZTÉMA vállalja, hogy a megrendelt árut – a szerződött, szállítást végző partnerein keresztül – a Vásárló által a Megrendelés során rögzített magyarországi szállítási címre eljuttatja. A Webshopban kiválasztott árukat GLS házhoz szállítással, GLS Csomagpontra történő szállítással, MPL házhoz szállítással és MPL Csomagpontra történő szállítással kérheti a Vásárló.

4.2. A REÁLSZISZTÉMA biztosítja a megrendelt áru megfelelő csomagolását, és a kísérő dokumentumok elküldését.

4.3. A REÁLSZISZTÉMA előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a Megrendelés leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein. A REÁLSZISZTÉMA előzetesen tájékoztatja a Vásárlót az áru kiszállításának várható időpontjáról, azonban az áruk szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem a REÁLSZISZTÉMA, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.

4.4. Az áruk mennyiségi és minőségi átvétele a megrendelt áruk kézbesítésekor a futár jelenlétében történik a Vásárló által. Ennek keretében a Vásárló a csomag kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni az áru észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy az áru megfelel-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt árunak, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a Vásárló a csomag kibontásakor észleli, hogy az áru sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, köteles az áru, illetve áruk átvételét megtagadni, és az árut – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldeni.

4.5. Vásárlónak lehetősége van a megrendelt árukat a REÁLSZISZTÉMA budapesti üzleteiben is átvenni a megrendelés visszaigazolását követő 5 munkanapon belül.  A megrendeléskor választómezőben jelölheti a Vásárló, hogy melyik üzletben szeretné átvenni az árut. A személyes átvétellel rendelt csomagok átvehetőségéről e-mailben vagy telefonon értesíti a REÁLSZISZTÉMA a Vásárlót.  Az áru(ka)t az átvételi értesítéstől számított 5 munkanapig őrzi a REÁLSZISZTÉMA. Amennyiben ez idő alatt nem veszi át a Vásárló a rendelését, az áru elérhetőségét a REÁLSZISZTÉMA nem tudja garantálni.

 

5. Az áruk feletti tulajdonjog átszállása

 

5.1. Az áruk feletti tulajdonjog az áru átvételekor száll át a Vásárlóra, amennyiben a Vásárló az Áru vételárát hiánytalanul megfizette.

 

6. Számlázás

 

6.1. A Weboldalon szereplő áruk árai forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA-t, valamint a környezetvédelmi termékdíj-köteles áruk esetén a környezetvédelmi termékdíjat.

6.2. A Vásárlónak jogában áll eldönteni, hogy a Megrendelése kifizetésére az elérhető fizetési módok közül (beleértve az előre fizetést is) melyiket választja. Az Áfatörvény alkalmazásában nem minősül előlegfizetésnek, ha az ellenértéket megfizetni köteles fél saját döntése alapján előbb fizet, mint a teljesítési időpont. Az ár, a fizetési mód és a fizetési határidő minden Megrendelésben meg van jelölve. A REÁLSZISZTÉMA számlát bocsát ki a Vásárló számára a megrendelt árukat illetően, a Vásárló kötelessége továbbítani a számla hatályos jogszabályok szerinti kibocsátásához szükséges összes adatot és információt.

6.3. A számlán minden rögzített Megrendelés esetében feltüntetésre kerül a megvásárolni kívánt áruk vételára, a fizetési mód, illetve a fizetési határidő. A REÁLSZISZTÉMA – a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát állít ki a megrendelt és kiszállításra kerülő árukról. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden, rá vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén a REÁLSZISZTÉMA nem kötelezhető új számla kiállítására.

6.4. A REÁLSZISZTÉMA az értékesített árukról szóló számlát elsősorban elektronikus úton bocsátja a Vásárló rendelkezésére. A kiállított számla elektronikus formában elérhető a Felhasználó Saját fiókjából, illetve elektronikus üzenet (e-mail) formájában az elérési link megküldésre kerül a Saját fiókban megadott e-mail címre.

6.5. Amennyiben a Saját fiókban a számlázással összefüggő információk – beleértve a kiállított számlát/számlákat – több mint negyvennyolc (48) órán át nem érhetőek el, úgy a Vásárló erről írásban tájékoztathatja a REÁLSZISZTÉMAt.

6.6. A REÁLSZISZTÉMA nem tárolja a Felhasználó/Vásárló bankkártya-adatait, azok a REÁLSZISZTÉMA számára nem elérhetők és nem kerülnek továbbításra.

6.7. A Felhasználó felel a Saját fiókjába történő belépésért, annak adott esetben történő automatikussá tételéért és a belépéshez szükséges jelszó meghatározásáért, megadásáért, valamint annak harmadik személy részére történő esetleges továbbításáért, hozzáférhetővé tételéért. Az ezekből eredő mindennemű felelősség a Felhasználót terheli. A Saját fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó mindennemű, felhasználó oldali tevékenységért a Saját fiók tulajdonosa felel, a REÁLSZISZTÉMA e-tekintetben felelősségét kizárja.

 

7.  A teljesítés szerződésszerűségének követelményei

 

7.1. A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.

A szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

b) alkalmasnak kell lennie a Fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a Fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és

d) biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

7.2. A fentieken túl a jogszabály elvárja a teljesítés szerződésszerűségéhez, hogy a szolgáltatás

a) alkalmas legyen azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír

b) rendelkezzen a Fogyasztó által ésszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését

c) rendelkezzen a Fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást

d)feleljen meg a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

7.3. A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a 7.2. bekezdés b) pontja szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

 

8. A Fogyasztó[1] elállási- és felmondási joga

 

8.1. A Fogyasztónak minősülő Vásárlónak a Fogyasztó és a REÁLSZISZTÉMA közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján az áru átvételétől számított 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől elállni az alábbiakban rögzítettek szerint:

A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) az árunak,

ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,

ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Az áru adásvételére irányuló szerződésben foglaltak nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy a meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a Vásárló tett ajánlatot, a Vásárlót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

8.1.1. A Vásárló elállási jogát (az áru visszaküldésének jogát) indokolás nélkül gyakorolhatja. Az elállási jog az Eladóval szemben illeti meg a Fogyasztónak minősülő Vásárlót, azaz szemben, akitől az árut vásárolta. Az Elállási/Felmondási jogról szóló tájékoztatót az 1. számú melléklet tartalmazza.

8.1.2. A Fogyasztó elállási jogát az 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak a REÁLSZISZTÉMA részére e-mail útján vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie a Fogyasztó elállási szándékának. Írásban történő elállás esetén elegendő Fogyasztónak az elállási nyilatkozatát elküldeni 14 napon belül a REÁLSZISZTÉMA részére. Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

8.2. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a REÁLSZISZTÉMA-nak átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

8.3. Elállás esetén az áru visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.

8.4. A Fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

8.5. Ha a Fogyasztó a fenti szabályoknak megfelelően eláll a szerződéstől, a REÁLSZISZTÉMA haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

 

8.6. A REÁLSZISZTÉMA a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a REÁLSZISZTÉMA a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

8.7. Áru adásvételére irányuló szerződés esetén a REÁLSZISZTÉMA mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a REÁLSZISZTÉMA-t a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza.

8.8. A Szerződéstől való elállás joga, illetve az áru-visszaküldés nem gyakorolható az alábbi esetekben:
1. olyan áru/szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható ingadozásától függ;

2. olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;

3. olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

4. olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;

5. a realwebshop.hu oldalának releváns felületén meghatározott egyéb áruk/esetek tekintetében.

 

9. Kellékszavatosság

 

9.1. A Vásárló (jogosult) a REÁLSZISZTÉMA hibás teljesítése esetén a REÁLSZISZTÉMA-val szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvnek a hibás teljesítésre vonatkozó 6:169. § - 6:167.§-aiban foglaltak alkalmazásával.

9.2. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a REÁLSZISZTÉMA adott okot.

9.3. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

9.4. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

9.5. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

9.6. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

10. Kellékszavatossági igények sajátos szabályai  Fogyasztó és REÁLSZISZTÉMA közötti szerződés esetén

10.1. A Fogyasztó a REÁLSZISZTÉMA hibás teljesítése esetén a REÁLSZISZTÉMA-val szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvnek a hibás teljesítésre vonatkozó 6:169. § - 6:167.§-aiban foglaltak és a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet  rendelkezései együttes alkalmazásával.

10.2. Fogyasztó és REÁLSZISZTÉMA közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére  irányuló - szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

10.3. Fogyasztó és REÁLSZISZTÉMA közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

10.4. Fogyasztó és REÁLSZISZTÉMA közötti szerződés esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

10.5. Fogyasztó és REÁLSZISZTÉMA közötti szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

10.6. A REÁLSZISZTEMA-nak a Fogyasztóval szemben fennálló - hibás teljesítésből eredő - kötelezettségei nem érintik a REÁLSZISZTÉMA azon jogát, hogy az értékesítési láncban őt megelőző, a hibáért felelős harmadik személyekkel szemben visszkereseti igényt érvényesítsen a közöttük létrejött megállapodás, illetve a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

10.7. A  REÁLSZISZTÉMA megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha aránytalan többletköltséget eredményezne a REÁLSZISZTÉMA-nak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

10.8. A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a REÁLSZISZTÉMA nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a REÁLSZISZTÉMA megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a REÁLSZISZTÉMA nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a REÁLSZISZTÉMA ésszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

10.9. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a REÁLSZISZTÉMA-t terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

10.10. A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a REÁLSZISZTÉMA nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

10.11. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a REÁLSZISZTÉMA rendelkezésére kell bocsátania. A REÁLSZISZTÉMA-nak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

10.12. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak  szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

10.13. A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a REÁLSZISZTÉMA-nak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a Fogyasztónak a REÁLSZISZTÉMA költségére vissza kell küldenie a REÁLSZISZTÉMA-nak az érintett árut; és

b) REÁLSZISZTÉMA haladéktalanul visszatéríti a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

10.14. A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy az árut a REÁLSZISZTÉMA-tól vásárolta. A teljesítéstől számított egy év elteltét követően már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11. Termékszavatosság

 

11.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló – választása szerint – a 9. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

11.2. Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését kérheti a gyártótól.
11.3. Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
11.4. Termékszavatossági igényét Vásárló az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül a Ptk. 6:169.§- a szerint érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

11.5. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

11.6. Termékszavatossági igényét kizárólag az áru gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
11.7. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

-       az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

-       a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

-       az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11.8. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Vásárló nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

12. Jótállás

 

12.1.  A Fogyasztó és a REÁLSZISZTÉMA közötti szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet Mellékletének 22. pontjában szereplő órák és ékszerek kategória termékeire, mint új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) jótállási kötelezettség terjed ki.

12.2. A REÁLSZISZTÉMA a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

12.3. A jótállás időtartama az áru vételárának függvényében kettő vagy három év. A 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 2 év, a 250 000 forintot meghaladó vételár esetén 3 év.

A jótállási idő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a REÁLSZISZTÉMA vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

12.4. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

12.5. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

12.6. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

12.7. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

12.8. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a REÁLSZISZTÉMA székhelyén, bármely üzletében és a REÁLSZISZTÉMA által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

12.9. Minden, a REÁLSZISZTÉMA által értékesített áru rendelkezik a hatályos jogszabályoknak és a gyártók kereskedelmi gyakorlatának megfelelő jótállással.

12.10. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a Fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó vszabályok szerint. A gyártó a Fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet  16. §-ban, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.

12.11. Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a Fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

12.12. A REÁLSZISZTÉMA által értékesített áruk esetében a Vásárló a szállításkor minden olyan árura, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap. A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

a) az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

b) a jótállásra kötelezett nevét és címét;

c) a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

d) azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és

e) a jótállás feltételeit.

A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

A jótállási kötelezettséget nem érinti, ha a fentiekben írtak szerinti bármely feltétel nem teljesül.

12.13. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

12.14. Kijavítás iránti igény teljesítésekor a REÁLSZISZTÉMA vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan feltünteti:

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját,

b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c) a fogyasztási cikk Vásárló részére történő visszaadásának időpontját.

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a REÁLSZISZTÉMAnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

12.15. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a REÁLSZISZTÉMA  részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a REÁLSZISZTÉMA köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a REÁLSZISZTÉMA köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

12.16. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:169. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a fogyasztási cikket a REÁLSZISZTÉMA költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a REÁLSZISZTÉMA köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a REÁLSZISZTÉMA köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

12.17. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény REÁLSZISZTÉMA részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a REÁLSZISZTÉMA  köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a REÁLSZISZTÉMA köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

12.18. Ha a Vásárló a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a REÁLSZISZTÉMA nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:169. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.  

12.19. A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9-11. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

12.20. A Vásárló a jótállási jegy hiányával kapcsolatos észrevételeit jelezheti a  webshop@realszisztema.hu e-mail címen.

 

13. A REÁLSZISZTÉMA kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén

 

13.1. A szerződés megszüntetése esetén a REÁLSZISZTÉMA köteles visszatéríteni a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a Fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.

13.2. Ha a Fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, a REÁLSZISZTÉMA haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét.

13.3. A REÁLSZISZTÉMA a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a REÁLSZISZTÉMA a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

13.4. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a REÁLSZISZTÉMA-t terhelik.

 

14. Felelősség

 

14.1. A kiválasztott áru adatlapján feltüntetjük az áru lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a kiválasztott áru tényleges tulajdonságairól részletesen az áruhoz csatolt használati útmutatóból tájékozódhat.

14.2. A REÁLSZISZTÉMA nem vonható felelősségre a Vásárlót vagy bármely harmadik félt érintő semminemű kárért, amely a REÁLSZISZTÉMA szerződéses kötelezettségének teljesítéséből fakad. A REÁLSZISZTÉMA, mint Eladó nem felelős semmilyen kárért, amely az áruk használatából ered. A REÁLSZISZTÉMA nem felel az árukban a futárszolgálat részére történő átadást követően bekövetkezett kárért, a szállításból eredő bármilyen probléma a futárszolgálat felelősségi körébe tartozik.

14.3. A REÁLSZISZTÉMA nem felel a Szolgáltatás alábbi okokból bekövetkező hibájáért:

-       a Szolgáltatás igénybevételéhez az Ügyfél által felhasznált eszközök működési hibája, alkalmatlansága miatt;

-       a Szolgáltatás helytelen vagy nem rendeltetésszerű használata miatt;

-       a jogszabályi előírások Felhasználó általi megszegése miatt (ideértve a Szolgáltatást törvénybe ütköző módon vagy célokra való felhasználását, vagy bármilyen jogellenes magatartás tanúsítását);

-       a Szolgáltatás megszakadása vagy hibája más REÁLSZISZTÉMA által nyújtott helyi hozzáférés vagy kapcsolódás megszakadásából ered.

14.4. A Felhasználó köteles jóhiszeműen eljárni, saját adatait a valóságnak megfelelően feltüntetni, a Weboldalt annak célja szerint használni. A Weboldal és a Szolgáltatás helytelen használatáért minden felelősség a Felhasználót terheli.

14.5. A Weboldalon feltüntetett összes adat, szöveg, kép és tartalom a REÁLSZISZTÉMA szellemi tulajdona, azt felhasználni a Felhasználó semmilyen formában nem jogosult.

 

 15. Az online értékesítésre vonatkozó speciális rendelkezések

 

15.1. A Webshopba bármely Felhasználó/Vásárló beléphet. A REÁLSZISZTÉMA fenntartja a jogot, hogy az Felhasználónak/Vásárlónak a Megrendelés leadásához való jogosultságát és hozzáférését és/vagy valamely fizetési mód választását majd alkalmazását korlátozza, amennyiben az adott Felhasználó/Vásárló a Webshopban végzett tevékenységével veszélyeztetheti a Weboldal zavartalan működését és/vagy tevékenységével a REÁLSZISZTÉMA-nak kárt okozhat. Ezen esetben a Felhasználó/Vásárló a REÁLSZISZTÉMA-hoz fordulhat, ahol a korlátozás(ok) indokairól tájékoztatást kap.

15.2. A Weboldalon feltüntetett Tartalom, különösen az áruk leírására használt információ nem jelenti az Eladó ajánlati kötöttségét, ezek kifejezetten a bemutatás célját szolgálják, a Weboldalon szereplő képek csupán illusztrációk. A Felhasználó vagy Vásárló részére bármely kommunikációs eszköz (elektronikus, telefon stb.) útján küldött vagy a Felhasználó/Vásárló által belépés, látogatás és/vagy böngészés útján szerzett semmilyen Tartalom nem képezi a REÁLSZISZTÉMA szerződéses kötelezettségét, sem ajánlati kötöttségét és/vagy – amennyiben létezik ilyen – a Tartalom átküldését lebonyolító alkalmazott/megbízott szerződéses kötelezettségét, sem ajánlati kötöttségét, ezen Tartalom vonatkozásában.

15.3. A REÁLSZISZTÉMA a Megrendelés lebonyolításával kapcsolatos szolgáltatások teljesítésével harmadik személyt bízhat meg a Vásárló előzetes és/vagy egyidejű tájékoztatásával. Ez a Vásárló beleegyezéséhez nem kötött. A REÁLSZISZTÉMA azonban ezen esetekben is felel a Vásárlóval kötött Szerződésből eredő kötelezettségei teljesítéséért.

 

16. Titoktartás és személyes adatok kezelése

 

16.1. A Felhasználó/Vásárló által a REÁLSZISZTÉMA-nak szolgáltatott bármely jellegű információt a REÁLSZISZTÉMA bizalmasan kezeli, azt csak jelen ÁSZF-ben rögzítettekkel összhangban oszthatja meg harmadik személyekkel.

16.2. A Felhasználó/Vásárló a Megrendelés/Szerződés vonatkozásában nem ad semmilyen nyilvános nyilatkozatot harmadik személyek részére a REÁLSZISZTÉMA előzetesen adott írásos hozzájárulás nélkül.

16.3. Azzal, hogy a Felhasználó/Vásárló információkat és adatokat közöl a Weboldalon, biztosítja a REÁLSZISZTÉMA-nak az azokhoz való korlátlan és visszavonhatatlan hozzáférését, továbbá ezen információk vagy adatok feletti használati, másolási, módosítási, átküldési és terjesztési jogot.

16.4. A Weboldal személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzata jelen Általános Szerződési Feltételek részét képezi, a szabályzat az alábbi linken érhető el:

https://www.realwebshop.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

 

17. Vis major

 

17.1. E fogalom alatt értendő minden olyan ok, eset, körülmény, amely előre nem látható, nem ellenőrizhető, és/vagy olyan, a REÁLSZISZTÉMA-t érintő, de tőle független ok, amelynek felmerülése lehetetlenné teszi a REÁLSZISZTÉMA számára a jelen ÁSZF-ben vállalt kötelezettségek teljesítését.

17.2. A Felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben Vis Maior eredményezte.

17.3. Amennyiben a Vis Maior annak felmerülésétől számított 17 (tizenöt) napon belül nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett – megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.

 

18. Kereskedelmi értesítések

 

18.1. Áruk vásárlása esetén a REÁLSZISZTÉMA Kereskedelmi Értesítést küld a Vásárlónak/Felhasználónak a megvásárolt árukhoz kapcsolódó, azokat jól kiegészítő hasznos ajánlatokról, akciókról és promóciókról.

18.2. A Vásárló/Felhasználó bármikor leiratkozhat a Kereskedelmi Kommunikációról a REÁLSZISZTÉMA-tól kapott kereskedelmi üzenetben foglalt leiratkozási linkre kattintva, vagy a REÁLSZISZTÉMA-val közvetlen kapcsolatba lépve e célból.

18.3. A Kereskedelmi Értesítésekről történő leiratkozás nem jelenti a jelen Általános Felhasználási Feltételek elutasítását.

 

19. Panaszkezelés, jogorvoslati lehetőségek

 

19.1. A REÁLSZISZTÉMA célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy a panaszát szóban vagy írásban közölheti a REÁLSZISZTÉMA-val, annak a 16.2 pontban részletesen megadott elérhetőségein keresztül.

19.2. Panaszügyintézés helye

A Vásárló az árukkal vagy a REÁLSZISZTÉMA tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait (panaszait) az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő.

Szóbeli panasz: REÁLSZISZTÉMA Kereskedelmi és Tőkehasznosító Kft. 1056 Budapest, Váci utca 78-80. (hétfő - péntek: 10:00 - 17:00).

Telefonszám: 06 20 484 2427

Írásbeli panasz: REÁLSZISZTÉMA Kereskedelmi és Tőkehasznosító Kft. 1056 Budapest, Váci utca 78-80.

E-mail: webshop@realszisztema.hu

19.3. A Felhasználó eljárhat meghatalmazott útján is. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.

19.4.      Szóbeli (telefonos) panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a REÁLSZISZTÉMA a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal (a beérkezését követően harminc napon belül a REÁLSZISZTÉMA köteles írásban érdemben megválaszolni és közölni) egyidejűleg megküldeni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a REÁLSZISZTÉMA köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A REÁLSZISZTÉMA a panaszról felvett jegyzőkönyvet öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

19.5.      Írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a REÁLSZISZTÉMA a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a REÁLSZISZTÉMA indokolni köteles. A REÁLSZISZTÉMA a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

19.6. REÁLSZISZTÉMA eljárása a panasz elutasítása esetén

A panasz elutasítása esetén a REÁLSZISZTÉMA köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy

(i) panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, továbbá

(ii) az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét, és

(iii) a REÁLSZISZTÉMA a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Az írásbeliség követelményének levél, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

19.7.      Vitarendezés

Amennyiben a REÁLSZISZTÉMA és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita békés úton, tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

19.7.1. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testület eljárását a Fogyasztó akkor kezdeményezheti, amennyiben úgy érzi, hogy a kereskedő vagy REÁLSZISZTÉMA a szerződéses kötelezettségeit nem, vagy nem megfelelően teljesítette. Az ingyenes békéltető eljárást a Fogyasztó a lakhelye, tartózkodási helye vagy a vásárlás helye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamarák mellett működő Testületeknél kezdeményezheti. A Fogyasztónak minőségi kifogással kapcsolatos vitáját kifejezetten érdemes a Békéltető Testületeknél kezelnie, hiszen a fogyasztóvédelmi hatósággal szemben ebben a kérdésben a Testületek illetékesek. A Fogyasztó a testület eljárását elsősorban a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület előtt kezdeményezheti. A testületek elérhetőségét megtalálhatja a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

A REÁLSZISZTÉMA székhelye szerint illetékes Békéltető Testület

Neve: Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.81

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: +36 1 269 0703

A REÁLSZISZTÉMA-t a fogyasztói jogvita rendezése érdekében a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, de nem tett alávetési nyilatkozatot.

19.7.2. Eljárás indítása a megyei vagy fővárosi Kományhivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél

A fenti hivatalok fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetőek fel érdemben. Ilyennek minősülhet, ha a REÁLSZISZTÉMA, kereskedő nem ad választ a Fogyasztó panaszára, megtéveszti a Fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a Fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése.

A kormányhivatalok elérhetőségei:  http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Felhívjuk a T. Fogyasztók figyelmét, hogy a hivatalok elérhetőségeiben időnként változások állhatnak be, ezért javasoljuk Vásárlóinknak, hogy minden esetben az adott hivatal honlapján előzetesen tájékozódjanak és  ellenőrizzék le az adott elérhetőségek aktualitását.

19.7.3. Európai uniós online vitarendezési platform

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 16-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a Fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a Fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban gogyasztói jogvita merül fel.

Ahhoz, hogy a Vásárló az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platform az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érhető el:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&Ing=HU

 Az oldal betöltését követően ki kell választani a nyelvet, majd be kell jelentkezni és követni az oldal utasításait.

19.7.4. Bírósági eljárás megindítása

Amennyiben a Fogyasztó bírósági eljárást kezdeményez, a Felek alávetik magukat hatáskörtől függően a Budai Központi Kerületi Bíróság (1021 Budapest, Budakeszi út 51/B.) vagy a Fővárosi Törvényszék (1055 Budapest, Markó u. 27.) illetékességének. Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő beadványokkal kapcsolatban a 387/2016. (XII.2.) Korm. rend. 2020. március 01. napjától hatályos rendelkezései alapján, amennyiben a rendelet eltérően nem rendelkezik, a Kormány általános fogyasztóvédelmi hatóságként szintén a kormányhivatalokat jelöli ki, amelyek elérhetőségéről fentebb részletes tájékoztatást adtunk.

19.8. Fogyasztónak nem minősülő ügyfél a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvitája rendezése érdekében bírósághoz fordulhat.

 

20.Irányadó jog

 

A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát. A REÁLSZISZTÉMA fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására. A módosított ÁSZF a weboldalra történő feltöltés napjától hatályos. A REÁLSZISZTÉMA felhívja a Webshop használóinak figyelmét, hogy az Általános Szerződési Feltételek tartalmát érdemes időről-időre megvizsgálni a weboldalon. A Felhasználó/Vásárló jogosult az Általános Szerződési Feltételek ellen tiltakozni, amint az megjelenítésre került a weboldalon.

A Webáruház használatakor a Felhasználó kifejezetten elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és az Adatkezelési Tájékoztatót. E két dokumentum megtalálható a https://www.realwebshop.hu/ oldalon.

 

A jelen ÁSZF 2022. február 10. napjától visszavonásig érvényes.

1. számú melléklet

 

Tájékoztató az Elállási/Felmondási jogról

 

Elállási/Felmondási jog

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átvette.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Reálszisztéma Kft.,   1056 Budapest, Váci utca 78-80.

e-mail:                          webshop@realszisztema.hu

Ön internetes oldalunkon is [www.webshop.hu] kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.

 

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (2. számú melléklet)

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített ellenszolgáltatást, a szállítási költség kivételével. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

2. számú melléklet

 

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:  Reálszisztéma Kereskedelmi és Tőkehasznosító Kft.

Webshop: www.realwebshop.hu

Áru visszaküldési címe: Reálszisztéma Kft., 1056 Budapest, Szarka utca 2.

Kereskedő e- mail címe: webshop@realszisztema.hu

Kereskedő telefonszáma: 0620 4842 427

 

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru/k adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ……………………………………………. 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 

A Fogyasztó(k) neve:

A Fogyasztó(k) címe:

A Fogyasztó e-mail címe:

Áru megnevezése:

Megrendelés száma:

A megrendelés időpontja:

A megrendelés átvételének időpontja:

A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

 

Kelt

 

3. számú melléklet

 

Tájékoztató a Fogyasztók részére a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

 

 1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a REÁLSZISZTÉMA  hibás teljesítése esetén a REÁLSZISZTÉMA- val szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a REÁLSZISZTÉMA számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a REÁLSZISZTÉMA adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a REÁLSZISZTÉMA-val (Reálszisztéma Kft.) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

Az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba esetén azt vélelmezzük, hogy a hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Önnek azt kell igazolnia, hogy az árut, illetve a szolgáltatást a REÁLSZISZTÉMA  nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön az termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (áru) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül az áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

 

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján alapján a REÁLSZISZTÉMA  jótállásra köteles.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 1 év, a 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 2 év, a 250 000 forintot meghaladó vételár esetén 3 év a jótállási idő.

A jótállási idő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a REÁLSZISZTÉMA vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a REÁLSZISZTÉMA székhelyén, bármely üzletében és a REÁLSZISZTÉMA által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál vagy a tartósságra vonatkozó gyári garancia esetén közvetlenül a gyártónál is érvényesítheti.   A jótállás időtartama az áru vételárának függvényében egy, kettő vagy három év.

 

Mikor mentesül a REÁLSZISZTÉMA a jótállási kötelezettsége alól?

A REÁLSZISZTÉMA jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

[1] [1] [1] A Ptk. értelmezésében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.